Peran Peningkatan Pendidikan Jasmani Olaharaga dan Kesehatan pada Siswa SDN 1 Ganti Kecamatan Praya Barat

Authors

  • Lalu Hasan Ashari Institut Pendidikan Nusantara Global, Lombok Tengah, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.70716/jess.v1i1.73

Keywords:

Learning Process, SDN Pengembur, Physical Education

Abstract

The purpose of this study was to determine the level of student learning profcess at SDN Pengembur Elementary School. The method used in achieving these goals is to use data, observation and docomentation and perform analysis. The population in the study amounted to 26 students for the 100 m running sport which was specifically involved in class VI at SDN Pengembur. The learning outcomems of each assessment can score a percentage of the medium  category oof pre-test 71.4 post-test 80 category of high KKM category is the pre-test 85 post-test 87.28

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arikunto,S. (2010). Prosdur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Surabya: Unesa University Press

Badan Standar Nasional Pendidikan. (2006). Standar isi untuk Untuk Satuan Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta: Sekretariat Negara.

Billett, S. (2014). Learning in the circumstances of practice. International Journal of Lifelong Education, 33(5), 674–693. http:// doi.org/10.1080/02601370.2014.908425.

Conny R. Setiawan. 2002. Belajar dan Pembelajaran dalam Taraf Usia Dini. Jakarta: Ikrar Mandiri Abadi.

Husdarta. 2009. Manajemen Pendidikan Jasmani. Bandung: Afabeta

Warner, Laverne and Judith Sower. 2005. Educating Tough Children From Preschool Through Primary Grade. Boston,USA: Pearson Education,Inc.

Khasanah, I., Prasetyo, A., & Rakhmawati, E. (2011). Permainan Tradisional Sebagai Media Stimulasi Aspek Perkembangan Anak Usia Dini. Jurnal Penelitian PAUDIA, Volume 1 No. 1 2011, 1(1), 91–105.

Kementerian Pemuda dan Olahraga. Pangkalan Data Pendidikan Jasmai dan Olahraga (PDPJOI), (online),

http://pdpjoi.kemenpora.go.id/index.php. Diakses pada tanggal 11 Januari 2015.

Khomsih. (2000). “Paradigma Baaru Pendidikan Jasmani SD/MI”. Pontianak Post, 9 Agustus.

Maksum, A. (2012) Metode Penelitian. Surabaya. Unesa University Pres.

Mahardika, I. M. S (2013) Metode penelitian suatu pendekatan praktik. Surabaya: Unesa Press.

Nugrha Bayu.Pendidikan Jasmani Olaharaga Usia Dini. Pres Universitas Jakarta. Jurnal pendidikan anak, Volume IV,Edisi 1, juli 2015.

Solihin, D.M, Faisal, A, & Dadang, s Kaitan Antara Status Gizi,Perkembangan Kognitif, Dan Perkembangan Motorik Pada Anak Usia Dini Prasekolah. Penelitian Gizi Dan Makanan,36 (1), 62-72.

Samsudin. 2008. Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan SD/MI. Jakarta: Litera Prenada Media Group.

Santoso, Budi, Tri Hananto, dkk. (2007). Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan untuk Sekolah Dasar. Jakarta: Yudhistira

UNESCO, Ilmu Pengetahuan dan Singkatan Unesco. (online), http://www.organisasi.org. Diakses pada tanggal 28 Maret 2015.

Downloads

Published

2024-08-25

How to Cite

Ashari, L. H. (2024). Peran Peningkatan Pendidikan Jasmani Olaharaga dan Kesehatan pada Siswa SDN 1 Ganti Kecamatan Praya Barat. Journal of Education and Social Science, 1(1), 13–17. https://doi.org/10.70716/jess.v1i1.73